Конспект уроку для учнів 5 класу
Тема: О.С.Пушкін «Казка про мертві царівну і сімох богатирів».
Тема: О.С.Пушкін «Казка про мертві царівну і сімох богатирів».
Система образів.
Мета:
спрямувати учнів до
розуміння особливостей побудови та поетичної мови пушкінської казки;
розвивати вміння учнів
порівнювати та характеризувати героїв казки;
виховувати кращі людські
якості
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети
уроку
Вступне слово вчителя
В казках дуже часто герої мають
виконати певні завдання, щоб досягти своєї мети. От і ми з вами, щоб знайти
ключове слово нашого уроку, маємо виконати завдання.
Робота в парах
Розгадай кросворд, який нам допоможе
дещо пригадати про видатного російського поета. О. Пушкіна
1.Назвіть ім’я видатного російського
поета, автора «Руслан і Людмила» (Олександр)
2. Назвіть учбовий заклад, де
навчався поет (ліцей)
3. Розповідач казок у «Вступі до поеми «Руслан та Людмила» (кіт)
4. До якого жанру належить твір
«Руслан та Людмила» ? (поема)
5.Науковий персонаж лукомор’я (Русалка)
6. Злий персонаж казки «Казка про
мертву царівну і сімох богатирів» (Цариця)
7. Хто проживав у будинку в який
потрапила царівна? (богатирі)
8.Чим пригостила Цариця царівну ? (
яблучком)
9. Чарівний предмет до якого
зверталася Цариця ( дзеркало)
10. Жінка,яка познайомила Олександра
Пушкіна з фольклором ( няня)
11.Найпопулярніший жанр фольклору
(казка)
1.
|
О
|
Л
|
Е
|
К
|
С
|
А
|
Н
|
Д
|
Р
|
|||
2.
|
Л
|
І
|
Ц
|
Е
|
Й
|
|||||||
3.
|
К
|
І
|
Т
|
|||||||||
4.
|
П
|
О
|
Е
|
М
|
А
|
|||||||
5.
|
Р
|
У
|
С
|
А
|
Л
|
К
|
А
|
|||||
6.
|
Ц
|
А
|
Р
|
И
|
Ц
|
Я
|
||||||
7.
|
Б
|
О
|
Г
|
А
|
Т
|
И
|
Р
|
І
|
||||
8.
|
Я
|
Б
|
Л
|
У
|
Ч
|
К
|
О
|
|||||
9.
|
Д
|
З
|
Е
|
Р
|
К
|
А
|
Л
|
О
|
||||
10.
|
Н
|
Я
|
Н
|
Я
|
||||||||
11.
|
К
|
А
|
З
|
К
|
А
|
Слово вчителя
·
Яке
ключове слово у вас вийшло?
·
Що
ми на називаємо казкою?
·
Назвіть
основні ознаки літературної казки
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Прийом «Переплутанка»
Знайдіть помилки в
переказі казки О.С.Пущкіна « Про царівну і сімох богатирів».
Було цариці дві дочки –
рідна і нерідна. Мачуха не злюбила падчерку за її красу та наказала сторожі
кинути її в темницю. Царівна втекла за допомогою Чорнявки у ліс, там знайшла
терем із сімома богатирями й стала їх названою сестрою:доглядала дім, пекла,
варила. Брати полюбили царівну й посварилися через це – кожен хотів узяти її за
дружину. А тут царицине дзеркальце виказало
цариці – мачусі, де знаходиться царівна. Зла цариця послала сторожу. Сім
богатирів хоробро захищали царівну, але
полягли в бою і царівна цього не витримала й померла. І тут нагодився королевич
Енисей, поцілував царівну і вона ожила. І жили вони потім довго та щасливо.
ІУ. Формування вмінь та навичок.
·
Виразне
читання та обговорення епізодів.
1. Опис юної царівни. (Чому автор
порівнює царівну з квіткою?) Опис мачухи ( на чиєму боці симпатії автора? Як ви
це зрозуміли?)
2. Розмова мачухи і дзеркальця ( З якою
інтонацією потрібно читати слова мачухи? Як необхідно читати слова дзеркальця?
За допомогою яких художніх засобів передається характер мачухи?)
3. Царівна у незнайомому теремі. (Як
поводить себе дівчина у незнайомому місці? Як
це її характеризує?)
4. Зустріч царівни та богатирів. (Яка
риса характеру царівни проявляється під
час зустрічі з богатирями?)
·

Складання порівняльної характеристики царівни та мачухи

Складання порівняльної характеристики царівни та мачухи
-
Який
художній засіб використовує автор зображуючи цих персонажів?
-
Що
називається антитезою?
·
Перегляд ілюстрацій учнів до образів казки
·
Складання
характеристики образу королевича Енісея
-
Яку
роль виконує королевич Енісей?
-
Як
ви ставитесь до королевича Енісея?
-
Які
народні традиції помічені у створенні образу персонажа?
-
Як
до героя ставиться автор?
-
Прочитайте
уривки (напам’ять) звертання королевича до Сонця, Місяця, Вітру. Навіщо автору
потрібні ці епізоди?
У.Закріплення вмінь та
навичок
-
Яка
головна ідея казки? (Злі та підступні люди не зважаючи на тимчасовий успіх
гинуть, а добрі та благородні після важких випробувань, подолань численних
перешкод, невдач і страждань виходять переможцями).
УІ. Домашнє завдання
Дати відповідь
на запитання : чи змогла б царівна вибачити мачусі?
Комментариев нет:
Отправить комментарий