понедельник, 18 марта 2019 г.

Конспект уроку 5 клас


Тема. Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі
Мета: продовжити знайомство зі світовим бестселером Е. Портер; вчити грамотно висловлювати свої думки; сприяти розумінню учнями глибини закладеної у творі ідеї; продовжувати удосконалювати навички роботи з підручником, аналізу художнього твору; розвивати навички виразного читання; виховувати інтерес до літератури, оптимістичне світобачення.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: зошити, підручники, предмети для вправи «Правила життя Полліанни», художній фільм «Полліанна», комп’ютер.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань:
1. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Експрес-опитування:
- Чому роман Е. Портер став таким популярним?
- Яке враження на вас справили прочитані розділи твору?
- Що запам’яталося, вразило, здивувало? Чому?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
1. Оголошення епіграфу уроку.
Я ніколи не вважала, що необхідно заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Я тільки думала, що набагато краще йти назустріч невідомому бадьоро й радісно.
                                                                  Е. Портер
1.Коментування епіграфу учнями.
2.Вправа «Подаруй посмішку». Учні по черзі передають один одному посмішку. Запитання:
-         Чи приємно було посміхатися своєму сусідові?
-         А чи приємно отримувати посмішку?
-         Які почуття у вас виникали при виконанні цієї вправи?
·        Вступне слово вчителя.
-         Нещодавно ми всі разом відзначали свято відносно нове для України, але близьке всім закоханим. Які подарунки ви отримали  в цей день?
Бесіда – мотивація навчальної діяльності.
- Подарунки люблять усі. Пригадайте , що сподівалася отримати із благодійної допомоги  дівчинка Полліанна, про яку ми говорити з вами на попередніх уроках? ( Ляльку)
- А що отримала? ( Милиці).
- Чому такий несподіваний подарунок? Невже героїня так погано себе поводила? 
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
V. Застосування знань, умінь і навичок:    
1.     Слово вчителя.
2.     Виразне читання розділу 4 «Маленька кімнатка на горищі» (учні читають за вибором учителя).
Словникова робота.
3.     Обмін враженнями про прочитане.
4.     Евристична бесіда за змістом прочитаного.
- Якою була  кімнатка на горищі?
- Чи був у Полліанни привід радіти?

- Міні-дискусія.
- Чи є «гра в радість» щирою, якщо Полліанна грає в неї, ковтаючи сльози від образи й смутку?  Чи не є ця гра  втечею від дійсності з її проблемами та неприємностями? Чи справді вона може допомогти людині?
- Чи гарна дівчинка Полліанна? (Ні. Руда, має ластовиння на обличчі, якого соромиться)
- Яка доля цієї дівчинки ( На її долю випало багато випробувань. Вона залишилася сиротою, згодом отримала тяжку травму хребта й була прикута до ліжка)
- Що ж допомогло їй здолати такі тяжкі випробування? ( Гра  в радість)
Проблемне запитання.
- Чи  може зміна зовнішності зробити людину щасливою?
- А що тоді для цього потрібно?
Правила життя Полліанни.
    Завдання. Пояснити, кому із героїв твору можна порекомендувати ці засоби, як ліки проти негараздів?
     Очікувані результати .
Крем проти ластовиння (для Полліанни)
Троянда (любов тітоньки Поллі)
Стетоскоп (лікарю Чилтону ( лікар найрадісніша професія, бо повертає людям здоров’я)
Будинок (для Джиммі)
Скелет   (Джону Пендлтону ( краще мати в будинку живого хлопчика, ніж « тримати скелета у шафі»)
Різнобарвні клубочки вовни ( місіс Сноу)
Бейджик з написом « Твоє ім.’я найкраще» ( Ненсі)
Біблія із червоною закладкою проповіді « Радійте всі!» ( священику Полу Форду)
Колективне складання   схеми  «Удавані негаразди та ліки від них»
Ластовиння – у темній кімнаті непомітні, завжди, за бажанням, їх можна позбутися.  
Заняття. Навчання . Щоденні турботи.  Результат праці. Радість від того, що ти чогось навчився. 
Ім’я. Головне не ім’я, а те, хто його власник ! 
Самотність. Шукай причину в собі : гординя , відсутність комунікабельності . ЛЮБИ ЛЮДЕЙ!  
Узагальнена  таблиця. Учням пропонується вписати у порожні віконечка свої поради щодо подолання негараздів.
Проблемне запитання:  
- Що , на вашу думку, можна вважати найтяжчим випробуванням у долі людини ? ( Смерть рідних, каліцтво)
- Що пропонує у таких випадках Полліанна?
Робота у зошитах.
Смерть рідних. Вірити у те, що вони на небесах. Живуть доти, доки ти їх пам’ятаєш .
Каліцтво. Не працюють ноги – працюй руками. Будь корисним людям.
VІ. Закріплення знань, вмінь та навичок учнів:
Вправа «У кінотеатрі». Учні переглядають уривки з однойменного кінофільму і знаходять підтвердження побаченого у тексті твору.
VІІ. Підбиття підсумків уроку:
1.     Повернення до епіграфа уроку.
2.     Запитання до учнів:
-         Чи згодні ви з Е. Портер?
-         А як ви вважаєте, оптимізм допомагає людині у складних життєвих ситуаціях?
VІІІ. Домашнє завдання
Виразно читати, переказувати, коментувати прочитане.


Комментариев нет:

Отправить комментарий